Powered By Blogger

Saturday 19 March 2011

Menu Kegemaran Seorang Student...

Ape menu kegemaran korang semua...hahahha biar aku jawab ek...aku rase aku tau..mestilah meggi kan..
Meggi adalah benda yg wajib bg seorng student..
Same la ngn aku..
Hari ini aku akan tunjuknkan korang 1 menu iaitu meggi..hahahhahaha..bile aku tgk,aku pun telah air liur..lbh2 lagi kalu perut tgh menyanyi..
Senang je bt dia..meh aku tunjukkan..(amik dari resepi online je)

Maggi Letup Pedas Berapi
      Bahan-bahan:

1 bungkus Maggi Kari atau Maggi Letup Pedas Berapi
3 tangkai cili api – potong kecil-kecil
3 batang filamen ketam – potong kecil
1 sudu sos tiram
1 sudu kicap manis
1 biji telur
1 gelas air

Cara penyediaan:

1.Panaskan air di dalam periuk kecil.
2.Masukkan mee maggi. Biarkan sehingga lembut sedikit.
3.Masukkan cili, filamen ketam, perencah maggi, kicap dan sos tiram. Biarkan hingga mendidih.
4.Masukkan telur dan kacau hingga telur masak.
5.Tutup api dan sedia untuk dihidangkan.
6.Hahahahah...dah siap..ini lah maggi aku yg dah siap...jemput makan semua....sluuuupppppp...


2 comments:

cik amiey said...

dah lame aku x makan megi kari letak telo..huhuhu..

Orang Kampung said...

hahaha.. mmg mknn harian dh ni.